Een huis verkopen via ons, hoe gaat dit in z’n werk?

Tijdens onze eerste afspraak merk je al meteen op dat wij het anders aanpakken. Want wanneer je overweegt om jouw huis te verkopen, maken we eerst een gratis en vrijblijvende afspraak bij jou thuis. Trek hier wel even tijd voor uit, want onze intake duurt gemiddeld 1,5 uur. In deze intake bespreken we al jouw wensen en wordt de woning uitgebreid door ons bekeken en opgemeten.

Ook praten we jou bij over de laatste marktontwikkelingen, zowel landelijk als bij in de buurt, en geven we een duidelijk beeld over onze manier van werken. Aan het einde van dit gesprek weet je precies wat onze advies vraagprijs is, onze courtage en ons plan van aanpak. Wat ook kan, is dat we er nog een nachtje over willen slapen. In dat geval komen we binnen enkele dagen bij jou terug met de vraagprijs en onze courtage.

Je hebt gekozen voor ons? Mooi, dan gaan we aan de slag!

In Nederland geldt dat je als verkoper een meldingsplicht hebt. Alle voor kopers relevante informatie zal je als verkoper moeten verstrekken. Wij nemen je hierin bij de hand zodat je hier zo volledig mogelijk in kunt zijn. Dit om gedoe achteraf te voorkomen. Wat wij uit handen kunnen nemen, regelen wij. Wat we niet uit handen kunnen nemen, doen we zoveel mogelijk samen.

Binnen enkele dagen komt onze inmeter bij je langs. Deze zal volgens de geldende NEN 2580 richtlijnen je woning opmeten. Dit resulteert in een officieel meetrapport en plattegronden van je woning. Hiermee voorkomen we dat er misschien achteraf blijkt dat je woning kleiner is dan gedacht en er juridische conflicten ontstaan, die je al snel duizenden euro’s kunnen kosten.

Perfecte woning marketing en perfecte verkoopstyling

De markt is de afgelopen maanden enorm veranderd. Er is enerzijds méér aanbod bijgekomen en anderzijds vergelijken potentiële kopers jouw woning erg kritisch met andere woningen in dezelfde prijsklasse. Het is daarom dus erg belangrijk dat je woning met kop en schouders uitsteekt boven de woningen waarmee ze concurreert.

Om dit te bereiken hanteren wij deze formule:

Perfecte woning marketing + perfecte verkoopstyling = maximaal aantal bezichtigingen

En dat is iedere keer maatwerk om het maximaal aantal bezichtigingen te krijgen. Daarom komt onze eigen verkoopstyliste bij je langs om de woning te bekijken vanuit haar expertise.

Hier komt een advies uit naar voren. Dit advies kun je zelf proberen uit te voeren, maar wij kunnen dit ook volledig voor je uit handen nemen. Wanneer je de adviezen opvolgt, weet je zeker dat je er alles aan gedaan hebt van jouw kant om de woning er zo aantrekkelijk mogelijk uit te laten zien.

Woning marketing

Nu de woning er perfect uitziet, gaan we prachtige foto’s en video’s maken. Dit zullen we promoten via onze website, ons netwerk, diverse woningwebsites waaronder Funda én op onze Social Media kanalen. Sommige van onze Instagram Reels worden wel duizenden keren vertoond aan potentiële kopers! Wij behoren bij de makelaars in de regio met de meeste volgers op Instagram en dit aantal groeit iedere dag!

Wij zijn overigens zelfs bekroond met de “social realtor” award van RE/MAX. Uit meer dan 200 makelaars zijn wij gekozen als de makelaars die het meest actief en onderscheidend zijn op Social media.

Als de foto’s en video’s af zijn, sturen we die door naar de beste woningtekstschrijver van Nederland. Hij zal met zijn jarenlange ervaring ervoor zorgen dat er een pakkende tekst geschreven wordt van je woning.

Daarnaast behoort het bepalen van de perfecte vraagprijs óók bij Woning Marketing. Als de vraagprijs te hoog is, komt er niemand kijken en zal de woning lang te koop staan. Is de woning te laag geprijsd, komen er wel mensen kijken, maar met een te laag budget om de gewenste opbrengst te kunnen bieden. Wij besteden hier veel aandacht aan en zullen samen uitkomen op de perfecte vraagprijs om zo niet alleen bezichtigingen, maar vooral potentiële kopers op bezoek te krijgen.

Bezichtigingen

Natuurlijk hopen wij op zo veel mogelijk bezichtigingen. Tijdens de bezichtigingen krijgen wij vaak te horen van kijkers dat ze ontzettend onder indruk zijn van hoe wij het doen ten opzichte van eerdere ervaringen. Wij hebben zelfs beoordelingen gekregen van enthousiaste kijkers!

Eigenlijk is het heel simpel: wij behandelen iedereen met respect en nemen de tijd voor ze. We begrijpen dat ze geen pak melk kopen en daarom proberen we juist voor kopers van bezichtigingen een speciaal moment te maken. Bij elke bezichtiging weer.

Eerlijk Bieden

Wij zijn altijd 100% transparant over het hele proces, zo ook over de biedingsprocedure. Wij maken voor biedingen gebruik van de software van Eerlijk Bieden. Eerlijk Bieden is een volledig onafhankelijk keurmerk voor makelaars dat een 100% eerlijk biedproces garandeert. Dankzij de inzet van slimme biedsoftware en audits dragen wij zo bij aan een eerlijk koopproces!

Notaris en het papierwerk

Is je huis verkocht? Missie geslaagd! Wij zorgen ervoor dat al het (juridische) papierwerk bij de notaris terecht komt. Binnen de regio Amsterdam zal deze de koopovereenkomst opstellen. In andere regio’s zullen wij de koopovereenkomst zelf voor jou en de kopers opstellen.

Je hebt hier geen omkijken naar! Gewoon achteroverleunen en wij regelen alles. Tot en met de sleuteloverdracht.

En dat onze aanpak werkt, lees je ook terug in onze reviews. En dáár doen wij het voor. Want onze klant van gisteren, zorgt op die manier voor onze klant van morgen.

Zullen we snel eens een verfrissend gesprek inplannen?

Maak een afspraak